- Twój koszyk jest pusty!
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
ROZDZIAŁ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE
1.
Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą
elektroniczną, w tym korzystania ze Sklepu, oraz prawa, obowiązki i
warunki odpowiedzialności Sprzedawcy i Klienta. Regulamin zawiera także
informacje, do których przekazania Konsumentowi zobowiązany jest
Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30
maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j. ze zm.).
2. Każdy Klient powinien zapoznać się z Regulaminem.
3.
Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu i udostępniany
jest nieodpłatnie także przed zawarciem umowy. Na żądanie Klienta
Regulamin jest także udostępniany w taki sposób, który umożliwia
pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu
teleinformatycznego, którym posługuje się Klient (np. pocztą
elektroniczną).
4. Podstawowe definicje:
1) Regulamin: Regulamin Sklepu Internetowego;
2)
Sprzedawca lub Usługodawca: MACIEJ BRUMIRSKI, prowadzący działalność
gospodarczą pod nazwą ENCLAVA MACIEJ BRUMIRSKI, ul. Poznańska 13A/1,
55-140 Żmigród, NIP 9151727472, REGON 369474120, wpisaną do Centralnej
Ewidencji i Infomacji o Działalności Gospodarczej.
3) Klient lub
Usługobiorca: osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną
zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym
imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która nawiąże stosunek
prawny ze Sprzedawcą w zakresie działalności Sklepu. Klient to także
Konsument, jeśli w danej kwestii brak oddzielnych postanowień w stosunku
do Konsumenta;
4) Konsument: Klient będący osobą fizyczną
dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej (zakupu), niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
5)
Usługa Elektroniczna – usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002
roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2017.1219 t.j. ze
zm.), świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta
za pośrednictwem Serwisu;
6) Sklep lub Sklep Internetowy, lub
Serwis: Usługa elektroniczna, Sklep Internetowy, prowadzony przez
Sprzedawcę pod adresem internetowym http://www.enclava.pl, w ramach
którego Klient zawiera umowę sprzedaży na odległość, strony są
informowane o dokonaniu sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej
generowanej automatycznie, a wykonanie umowy (w szczególności dostawa
Towaru) następuje poza internetem;
7) Konto – Usługa
Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym
przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w
którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o
czynnościach w ramach Sklepu;
8) Towar lub Produkt – towary sprzedawane w Sklepie, znajdujące się w ofercie Sprzedawcy;
9)
Umowa – umowa na odległość, dotycząca zakupu Towaru, zawarta na skutek
złożenia przez Klienta Zamówienia w Sklepie i jego przyjęcia przez
Sprzedawcę;
10) Formularz – skrypt stanowiący środek komunikacji
elektronicznej, umożliwiający złożenie Zamówienia w Sklepie lub
dokonanie innych czynności w Sklepie;
11) Zamówienie – dyspozycja zakupu Towaru złożona przez Klienta za pomocą środków komunikacji technicznej;
12)
Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna
świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej
(e-mail), która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom
automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych wiadomości
(newsletter-ów), zawierających informacje o Serwisie, w tym nowościach
lub promocjach w Sklepie.
ROZDZIAŁ 2. INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE
Dane Sprzedawcy do kontaktu z Klientem:
Maciej Brumirski
Poznańska 13a/1
55-140 Żmigród
mail: info@enclava.pl
Sprzedawca oferuje następujące rodzaje Usług Elektronicznych:
1) Sklep Internetowy,
2) Newsletter,
4) Konto.
3. Sprzedawca świadczy Usługi Elektroniczne zgodnie z Regulaminem.
4.
Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu jest posiadanie przez
Klienta komputera lub innych urządzeń umożliwiających przeglądanie sieci
Internet, odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki
internetowej), dostępu do Internetu oraz aktualnego i czynnego konta
poczty elektronicznej.
5. Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
6.
Korzystanie ze Sklepu może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla
korzystania z Internetu, typu spam, wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca
podejmuje działania celem przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca
wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem
pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione,
dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które
zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe
i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
7. Zawarcie umowy o świadczenie bezpłatnych Usług Elektronicznych następuje za pośrednictwem Sklepu przez internet. Klient może w każdej chwili zakończyć korzystanie z bezpłatnych Usług Elektronicznych poprzez opuszczenie Sklepu lub poprzez usunięcie konta Klienta. W takim przypadku umowa o świadczenie bezpłatnych Usług Elektronicznych rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.
8. Sprzedawca może – poza innymi
przypadkami wynikającymi z przepisów prawa – przetwarzać następujące dane
osobowe Klienta niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub
rozwiązania umowy:
1) nazwisko i imiona Klienta;
2) stały adres zamieszkania;
3) adres do korespondencji, jeżeli jest
inny niż adres zamieszkania;
4) adresy poczty elektronicznej Klienta;
5) numer telefonu;
9. Sprzedawca może przetwarzać, za zgodą
Klienta i dla celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji Klientów
z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług
świadczonych przez Sprzedawcę, inne dane dotyczące Klienta, które nie są
niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną.
ROZDZIAŁ 3. DANE OSOBOWE
1. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca przetwarza zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z Rozporządzeniem
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L
119 z 4.5.2016, dalej: „Rozporządzenie”). W szczególności:
1) Sprzedawca zapewnia, aby dane te były:
a) przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Klientów i innych osób, których dane dotyczą;
b) zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
c) adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
d) prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
e) przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której
dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w
których dane te są przetwarzane;
f) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych
osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem
przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem,
za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych,
2) Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne,
zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do
charakteru, zakresu, kontekstu i celów przetwarzania oraz ryzyka
naruszenia praw lub wolności osób fizycznych;
3) Sprzedawca zapewnia dostęp do danych osobowych i korzystanie z innych
praw Klientom i innym osobom, których dane dotyczą, zgodnie z
obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
2. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda Klientów lub
wystąpienie innej przesłanki uprawniającej do przetwarzania danych
osobowych według Rozporządzenia.
3. Sprzedawca gwarantuje realizację uprawnień osób, których dane osobowe
są przetwarzane na zasadach wynikających z odpowiednich przepisów, w
tym osobom tym przysługuje:
1) prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych;
2) prawo do informacji dotyczących ich danych osobowych;
3) prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania;
4) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ograniczenia przetwarzania;
5) prawo do skargi do organu nadzoru i korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.
4. Osoba mająca dostęp do danych osobowych przetwarza je wyłącznie na
podstawie upoważnienia Sprzedawcy lub umowy powierzenia przetwarzania
danych osobowych i wyłącznie na polecenie Sprzedawcy.
5. Sprzedawca zapewnia, że nie udostępniania danych osobowych innym
podmiotom aniżeli upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa,
chyba że wymaga tego prawo Unii Europejskiej lub prawo polskie.
6. W związku z działalnością gospodarczą Sprzedawca korzysta z usług innych podmiotów, w tym celu wykonywania umów. Dane osobowe mogą być przekazywane:
1) firmie hostingowej,
2) dostawcy oprogramowania do obsługi Sklepu,
3) dostawcy usług internetowych,
4) firmom świadczącym usługi kurierskie lub pocztowe,
5) dostawcy platformy płatności elektronicznych,
6) dostawcy oprogramowania do wystawiania faktur,
7) podmiotom świadczącym obsługę księgową lub prawną.
ROZDZIAŁ 4. INFORMACJE DODATKOWE
§ 1 Konto.
Rejestracja
Konta na stronie internetowej Sklepu jest bezpłatna i wymaga
następujących działań: Klient powinien wypełnić formularz rejestracji
podając określone dane i składając oświadczenia w sprawie akceptacji
Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji
handlowych. Na adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w
procesie rejestracji Konta przesłany zostanie link umożliwiający
weryfikację Konta. Logowanie do Konta polega na podaniu loginu oraz
hasła ustalonych przez Klienta. Hasło jest poufne i nie powinno być
nikomu udostępniane.
Konto umożliwia Klientowi wprowadzenie lub
modyfikację danych, dokonywanie lub sprawdzanie Zamówień oraz
przeglądanie historii Zamówień.
Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
Klient
może w każdym czasie zrezygnować z Konta w Sklepie poprzez przesłanie
odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail:
info@enclava.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy: Maciej Brumirski, ul.
Poznańska 13a/1, 55-140 Żmigród.
§ 2. Newsletter
1. Usługa Newsletter ma na celu dostarczenie Klientowi zamówionych informacji.
2.
Korzystanie z Newsletter-a nie wymaga rejestracji Konta przez Klienta,
ale wymaga podania adresu poczty elektronicznej oraz złożenia
oświadczeń w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych
osobowych, przekazywania informacji handlowych.
3. Na adres poczty elektronicznej Klienta przesłany zostanie link potwierdzający subskrypcję Newsletter-a.
4. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
5.
Klient może w każdym czasie zrezygnować z Newsletter-a poprzez
przesłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na
adres e-mail: info@enclava.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy: Maciej
Brumirski, ul. Poznańska 13a/1, 55-140 Żmigród.
ROZDZIAŁ 5. SPRZEDAŻ
§ 1. Towary
1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są nowe i nie mają wad.
2. Szczegółowy opis Towaru znajduje się na stronie Sklepu.
3.
Na Towary mogą być udzielone gwarancja lub usługi posprzedażowe.
Szczegółowa informacja w tym zakresie znajduje się przy opisie Towaru.
§ 2. Zamówienia i ich realizacja
Zamówienie może być złożone poprzez wypełnienie Formularza, dostępnego w Sklepie.
Zamówienia można składać po uprzednim zarejestrowaniu Konta w Sklepie lub bez rejestrowania Konta w Sklepie (gościnne zakupy).
Klient
zobowiązany jest do starannego wypełnienia Formularza, podając
wszystkie dane zgodnie ze stanem faktycznym oraz określając wybrany
sposób zapłaty i dostawy.
Klient podaje w Formularzu dane oraz
składa oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania
danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.
Zamówienia w
Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia
składane w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego dnia
roboczego.
Potwierdzenia złożenia Zamówienia dokonuje Klient poprzez
wybranie przycisku (pola) oznaczonego „Potwierdź zamówienie”.
Sprzedawca wyśle Klientowi na wskazany przez Klienta adres e-mail
potwierdzenie Zamówienia.
Czas realizacji zamówienia (tj. do dnia wysyłki Towaru) wynosi do 3 dni roboczych.
§ 3. Płatności
Wszystkie
ceny Towarów podawane w Sklepie są cenami brutto w złotych polskich.
Cena Towaru nie uwzględnia kosztów, o których mowa w punkcie 2 poniżej.
Cena Towaru podana w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia jest
wiążąca dla obu stron.
Koszty związane z dostawą Towaru (np.
transport, dostarczenie, usługi pocztowe) i ewentualne inne koszty
ponosi Klient. Wysokość tych kosztów może zależeć od wyboru Klienta co
do sposobu dostawy Towaru. Informacja o wysokości tych kosztów jest
przekazywana na etapie składania Zamówienia.
Klient może wybrać formę płatności:
przelew
tradycyjny - zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po złożeniu
Zamówienia Klient powinien wpłacić/przelać należność na rachunek bankowy
Sklepu. Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta
na rachunku bankowym Sklepu;
zapłata za pośrednictwem systemu
płatności Przelewy24 - zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po
złożeniu Zamówienia Klient powinien dokonać zapłaty za pośrednictwem
systemu Przelewy24. Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu
wpłaty Klienta w systemie płatności Przelewy24;
zapłata za
pośrednictwem systemu płatności PayPal - zapłata przed wysyłką Towaru
(przedpłata). Po złożeniu Zamówienia Klient powinien dokonać zapłaty za
pośrednictwem systemu PayPal. Realizacja Zamówienia następuje po
zaksięgowaniu wpłaty Klienta w systemie płatności PayPal;
zapłata
przy odbiorze Towaru (za pobraniem) - klient uiszcza należność
bezpośrednio przy odbiorze Towaru u kuriera. Realizacja zamówienia
następuje po przyjęciu Zamówienia.
4. Na każdy sprzedany Produkt
Sklep wystawia dowód zakupu i doręcza go Klientowi, o ile przepisy
powszechnie obowiązującego prawa wymagają doręczenia.
5. Klient
zobowiązany jest do zapłaty w terminie 2 dni od dnia zawarcia umowy
sprzedaży. Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona zapłaty, wtedy -
zgodnie z art. 491 § 1 kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.) -
Sprzedawca wyznaczy Klientowi dodatkowy termin na zapłatę, po którego
bezskutecznym upływie będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli
Klient oświadczy, że świadczenia nie spełni, Sprzedawca może odstąpić od
umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego, także przed nadejściem
oznaczonego terminu spełnienia świadczenia.
6. Podmiotem świadczącym usługę płatności elektronicznych jest: PayPro S.A. z siedzibą w 60-327 Poznań, ul. Kancelarska 15 wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzony przez Sąd Rejonowy Poznań, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, NIP 779-236-98-87, REGON 301345068, wysokość kapitału zakładowego: 4 500 000 zł w całości opłacony, krajowa instytucja płatnicza w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru usług płatniczych pod numerem IP24/2014. Nadzór nad wykonywaniem działalności w zakresie usług płatniczych sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
§ 4. Dostawa
Produkt wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta w Formularzu, o ile Strony nie ustalą inaczej.
Produkt
jest dostarczany za pomocą firmy kurierskiej albo za pośrednictwem
operatora pocztowego według wyboru Klienta. Paczka wysyłana za
pośrednictwem operatora pocztowego powinna zostać dostarczana w ciągu 2
dni roboczych od dnia wysyłki Towaru, natomiast za pośrednictwem firmy
kurierskiej - w ciągu 1 dni roboczych od dnia wysyłki Towaru.
Klient nie ma możliwości dokonania odbioru osobistego Towaru.
Wraz
z Towarem Sprzedawca wydaje Klientowi wszystkie elementy jego
wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty
wymagane przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Sprzedawca wskazuje, że:
1)
z chwilą wydania Towaru Klientowi lub przewoźnikowi na Klienta
przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo
przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Przy sprzedaży na rzecz
Konsumenta niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru
przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi. Za
wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez Sprzedawcę
przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika
przez Konsumenta,
2) przyjęcie przesyłki z Towarem przez Klienta
bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub
uszkodzenia w przewozie, chyba że:
a) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki;
b) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
c) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika;
d)
szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po
przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz
udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do
przewozu a jej wydaniem.
§ 5. Dodatkowe informacje dla Konsumenta
1. Umowa nie jest zawarta na czas nieoznaczony i nie będzie podlegać automatycznemu przedłużeniu.
2.
Minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z Umowy to
czas realizacji Umowy, tj. dokonania zapłaty i odbioru Towaru.
3.
Korzystanie ze Sklepu przez Konsumenta nie łączy się z obowiązkiem
złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych.
4.
Sprzedawca nie ma obowiązku i nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o
którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o
przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2016.3 ze zm.).
ROZDZIAŁ 6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w stosunkach prawnych z Klientami.
Sprzedawca
jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną
lub prawną (rękojmia) na zasadach określonych w przepisach kodeksu
cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.) oraz w ustawie z dnia 30 maja 2014
roku o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j. ze zm.), w tym na
następujących zasadach:
1) wada fizyczna polega na niezgodności Towaru z umową. W szczególności Towar jest niezgodny z umową, jeżeli:
a)
Towar nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze
względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
przeznaczenia;
b) Towar nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Konsumenta;
c)
Towar nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował
Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co
do takiego jej przeznaczenia;
d) Towar został Konsumentowi wydany w stanie niezupełnym.
2)
Towar ma wadę prawną, jeżeli Towar stanowi własność osoby trzeciej
albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli
ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Towarem wynika z decyzji
lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa Sprzedawca
jest odpowiedzialny także za istnienie prawa;
3) Sprzedawca jest
odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w
chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta lub wynikły z przyczyny
tkwiącej w Towarze w tej samej chwili.
4) Sprzedawca jest
zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Konsument
wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy;
5) jeżeli wada fizyczna
została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru,
domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na Konsumenta;
6) Sprzedawca odpowiada z tytułu
rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch
lat od dnia wydania Towaru konsumentowi, a jeśli Towarem nabywanym przez
Konsumenta jest używana rzecz ruchoma, Sprzedawca odpowiada z tytułu
rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem jednego
roku od dnia wydania Towaru;
7) uprawnienia Konsumenta z tytułu rękojmi to:
a)
żądanie obniżenia ceny Towaru albo odstąpienie od umowy, chyba że
Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta
wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie;
b)
Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady
żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w
sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także
bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny
sposób zaspokojenia;
8) Konsument, który wykonuje uprawnienia z
tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz
wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie, a gdy takiego miejsca nie
określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została jemu wydana.
ROZDZIAŁ 7. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
Reklamacje
Klient powinien kierować do Sprzedawcy w formie pisemnej na adres:
Maciej Brumirski, ul. Poznańska 13a/1, 55-140 Żmigród. Klient może
skorzystać z wzoru reklamacji dostępnej w Sklepie, ale nie jest to
warunkiem rozpatrzenia reklamacji.
W przypadku stwierdzenia, że
przesyłka z Towarem jest naruszona, doznała ubytku lub uszkodzenia,
Klient powinien niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia
odbioru przesyłki) złożyć reklamację u Sprzedawcy. Takie działanie
umożliwi dochodzenie roszczeń od przewoźnika. Nie jest to warunkiem
rozpatrzenia reklamacji.
Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis problemu i żądanie Klienta, ewentualnie także dokumentację fotograficzną.
Sprzedawca
zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni. Jeżeli
Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14
dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.
Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania.
Istnieje
możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym:
1)
możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą
platformy ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem
http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
2) możliwość prowadzenia postępowania polubownego przed sądem powszechnym lub sądem polubownym lub innymi organami;
3) możliwość prowadzenia postępowania mediacyjnego z udziałem niezależnego mediatora.
ROZDZIAŁ 8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1.
Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę lub Klienta może nastąpić na
zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j.
ze zm.).
2. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru.
3.
Informacje o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta zawarte są w
pouczeniu o prawie odstąpienia, dostępnym na stronie Sklepu.
4. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do niektórych umów, tj.:
1)
o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od Umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy
od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje
kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
Umowy;
3) w której Towarem jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5)
w której Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu;
6) w której Towarem są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
7) w której Towarem są napoje
alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy, a
których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których
wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma
kontroli;
8) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do
niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne
do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy
przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9)
w której Towarem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12)
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane
na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i
po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od
umowy.
5. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy,
zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami.
6. Jeżeli Konsument wybrał
sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7.
Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz z wszystkimi
elementami wyposażenia, w tym opakowania, o ile stanowi ono istotny
element Towaru. Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do
czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że
Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów.
9. Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
10. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Umowa uważana jest za niezawartą.
ROZDZIAŁ 9. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Prawa do Serwisu oraz treści w nim zawartych należą do Sprzedawcy.
2.
Adres strony, pod którym jest dostępny Sklep, a także zawartość
strony internetowej http://www.enclava.pl stanowią przedmiot prawa
autorskiego i są chronione przez prawo autorskie oraz prawo własności
intelektualnej.
3. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty
graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła,
znaki towarowe, znaki serwisowe itp. są znakami zastrzeżonymi i należą
do Sprzedawcy, producenta lub dystrybutora Towaru. Pobieranie,
kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub
dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony http://www.enclava.pl bez
zgody właściciela jest zabronione.
ROZDZIAŁ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W
sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z Klientami
lub Konsumentami zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.
Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Sądem
właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Klientem będzie
sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy. Sądem właściwym do
rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Konsumentem będzie sąd
właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania pozwanego) albo
inny dogodniejszy dla Konsumenta (według art. 31-37 kodeksu
postępowania cywilnego).
POUCZENIE O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY
dotyczy Konsumenta
Mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin
do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym
weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż
przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
Aby
skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas
o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze
jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem
lub pocztą elektroniczną). Poniżej podajemy nasze dane kontaktowe:
ENCLAVA Maciej Brumirski
ul. Poznańska 13a/1
55-140 Żmigród
info@enclava.pl
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby
zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo
informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa
odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki
odstąpienia od umowy: w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu
wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia
rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez
Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku
nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o
Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności,
jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że
wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym
przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub
do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać
nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia,
w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.
Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu
14 dni.
Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu
towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około
20 PLN.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości
rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to
konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY
dotyczy Konsumenta
UWAGA: formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy
………………………., ……………………………….
…………………………………………
(imię i nazwisko Klienta)
………………………………………..
…………………………………………
(adres Klienta do korespondencji)
…………………………………………
(numer telefonu do kontaktu)
ENCLAVA Maciej Brumirski
Poznańska 13a/1
55-140 Żmigród
info@enclava.pl
ODSTĄPIENIE OD UMOWY NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam,
że odstępuję od umowy sprzedaży na odległość, zawartej w dniu
………………………………………… i dotyczącej zakupu następującego towaru:
1) …………………………………………………………………………… za cenę .……………………………….,
2) …………………………………………………………………………… za cenę ….…………………………….,
3) …………………………………………………………………………… za cenę …………………………………..
Wydanie/odbiór towaru nastąpił w dniu …………………………………………………..
W związku z powyższym, oświadczam, że dokonam zwrotu towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.
Poniżej wskazuję dane do zwrotu ceny towaru, który powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.
…………………………………………………………………………..……………………
…………………………………………………………………………………………..……
……………………………………………………
(imię, nazwisko i podpis Klienta,
jeśli formularz jest wysyłany w formie papierowej)